lördag 4 maj 2013

Hundpromenad

Härom kvällen överraskade Matte mig. Hon hade, utan att rådfråga mig, tackat ja till en inbjudan om en gemensam hundpromenad. Vi tog bilen till motionsspåren och där träffade vi på helt nya bekantskaper, både två- och fyrbenta! Vi blev fyra hundar med tillhörande mattar och hussar. Först hälsade människorna på varandra och därefter var det våran tur! Det var Sally, en borderterrier-dam på 14 år som såg lite dåligt men var hur pigg som helst. Sen var det havanaisen Rambo och shiban Hachi, unga killar på bara två år. Och så jag då förstås. Vi nosade artigt på varandra och sedan började vi att gå. Det beslutades att vi skulle ta spåret som är 2,6 km. Vi gick där så fint alla fyra. Fast till en början var det ett väldans nosande och pinkande på vartenda grässtrå, sa Matte. Hur ska man annars lära känna varandra, säger jag?!
Jag känner väl till det här motionsområdet, jaa jag kan varenda spår tror jag. Utom vildmarksspåret då eftersom är flera miiil långt! För tre år sedan slutade Matte att röka. Hon var så himla rastlös under en period och hon flängde omkring med mig i spåren så jag blev alldeles slut! Rastlösheten har lagt sig, kan jag avslöja ;)
Hundgänget var ju inte ensamma ute i spåret. De andra motionärerna fick springa slalom mellan oss när de skulle förbi. Och tänk det var inte en enda en som var sur för det!
Vi hade en jättetrevlig kvällspromenad och vi bestämde att träffas snart igen. Och då ska vi ha fika med oss!

Det är jag som är främst och Sallys husse håller i kopplet när Matte tog bilden.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att gå ut med andra hundar!
    Då fick du mycket motion då när matte slutat röka, hihi tur att det lagt sig nu för annars hade du kanske varit mager som ett streck, hihi!
    Väldigt bra att sluta med giftpinnarna! Det gilla vi!

    Nospuss

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få träffa andra hundar så där på promenad. Roligt att ni ska göra det fler gånger, för motionskompisar är bara kul men bäst av allt kanske är fikat man kan ha med sig. Hoppas matte kommer ihåg att packa ner några riktigt smaskiga kexbitar.

    SvaraRadera