söndag 8 december 2013

Trevlig 2a advent...


... önskas Er alla!

Utanför fönstren vräker snön ner men som väl är så tar Matte det lugnt i soffan framför TVn och Vinterstudion.
 
Hon var nämligen ute och roade sig i går igen, och jag fick passa huset! 

Och vad gör jag i skrivande stund? Gissa!
            Gissade ni rätt, hihi?

Snart ska matte ut och skotta åt både grannen och oss själva och sopa av bilen, tror jag bestämt. Och då ska jag skälla på snöskyffeln, till Mattes förtret!

Kör försiktigt och stressa inte. Det blir Jul ändå ;)


Snöiga hälsningar från
BELLA



11 kommentarer:

  1. Vi gissade rätt men det var nog för jag gör gärna samma sak, hihi!
    Det är kul att skälla på snöskyffeln eller sopkvasten, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Jag gissade också rätt, hihi :D Men det är ju som Aamor med säger, att vi ju gärna gör likadant :D Snällt av matten att hjälpa grannen att skotta.

    SvaraRadera
  3. Hihi jag hade mina aningar om att ni skulle gissa rätt, Aamor och Laika ;))

    BELLA

    SvaraRadera
  4. Här ska skottas i morrn för första gången i mitt liv! Undrar hur det kommer att bli?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer att tycka om att jaga snöskyffeln, Arlo :))

      Radera
  5. Här delar jag och matte på snöröjningen Matte skottar och jag snöplöjer. Blir fina stigar då.
    "Stora röjningen" får vi hjälp med. Av en husse som heter Matte, hehehe...
    Jag förstod också att du gjorde vad du gjorde, du måste ju vara urtrött efter allt huspassande!!
    Kasper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän, det har varit ett väldans flängande på henne den senaste tiden, hihi.och på tisdag är det klippt igen.... Då är det festernas fest, säger hon, som man inte får missa. Men då ska jag visst få vara med. Ser fram emot det! Du kanske oxå ska på den festen, Kasper?

      Radera
  6. Så vackert det är hos er med all snö! Här regnade det hela söndagen så snön var borta redan före lunch! Snöspaden får vi ställa in igen!
    Önskar dig och matte en fin vecka!
    Puss från Melody! Matte hälsar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det blev mer snö än på fotot må du tro! Matte skotta' å jag skällde, hihi!

      Radera
  7. Hussen gillar inte heller snöskyfflar så jag brukar skälla lite på den åt honom... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tror att ni skäller ikapp och att husse skyller på dig ;)

      Radera