söndag 13 april 2014

ÄGGIGT!

Nu är livet krångligt, tycker jag! Jag vill bara ligga inne. Ägglossning!

Jag är kinkig med maten och det är nästan ingenting som duger nu. Så igår åkte Matte och köpte en kebabpizza åt mig. Okej, Matte ville nog ha hon med ;)

Det var Städdag i vår
bostadsrättsförening igår. Jag ville inte vara med ute i det iskalla vädret. Matte sa att det kändes som om det skulle komma snö. Nä fy det är inget för mig, sa jag. Då fick jag vara inne hos tant Gull. Hon gav mig både skinka och ost, mums. Men säg inget till Matte, hihi!

När det var krattat och klart tog Matte ut bilen och frågade om jag ville åka med till stugan. Ja, åka bil vill jag! När vi kom dit var det om möjligt ännu mer iskallt. Matte och Moster ville göra lite påskfint.
Här sitter jag och undrar vad det är som är så fint med att hänga fåniga plastägg i en träd? Fjantigt, om jag får säga min mening. Och det får jag för det här är ju min blogg :)

Då tycker jag bättre om de här påskäggen. Men Matte har fjantat sig med att klistra servetter på äggkartonger. Decoupage heter det visst. Det blir fina påskpresenter, tycker hon. Ja, vad kan man säga?
Äggen kommer från hönsgården där Matte har hyrt in sig, eller ja, sina hönor...
... Det här är Tore, Mattes tupp. Han var från början en Maj. Men ett tu tre så växte kammen och han började gala så fint. Nu är Tore ensam "herre på täppan" för Evert var gammal, blev sjuk och är nu i höns- och tupphimlen :(

Och jajamen, visst har Matte hängt upp ägg här hemma oxå


Äggiga hälsningar från stackars mig...

BELLA






6 kommentarer:

  1. Oj vad äggigt, hihi. Jag är glad att jag opererat bort min livmoder även om det var jättejobbigt just där och då, men nu slipper både matte och husse men även jag mina perioder. Jag åt inte heller och inget var riktigt roligt. Nu är det andra bullar, eller ägg?! Hihi.
    Fint pyntat blev det i alla fall, det tycker jag. Fast vara inne hos tant Gull och smaska på lite gottigt slår ju en vårstädning, lätt :)

    SvaraRadera
  2. Åt du något av din kababpizza då eller matte åt hela?
    Smart tänkt att låta bli vårstädningen den enda roliga då är att springa igenom löv och det brukar inte bli uppskattat av de som samlat ihop dom, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  3. Smart, att se till att få ost och skinka i stället för att vara ute i kyla och elände, hehehe. Jag funderar och funderar, men vet inte riktigt vilket jag själv skulle ha valt.
    Mycket ägg blev det hur som helst, kanske trots allt bättre med ägg i kartong och buskar än i livmodern? Jag vet naturligtvis inte, för någon livmoder har jag aldrig haft, det vet jag i alla fall säkert. :)
    Kasper

    SvaraRadera
  4. Pizzan var intressant, sånt gillar jag! Påskpynt har vi ont om, men vi firade påsk nu i går, för då var lill-matten här , så då passade vi på, så nu är det gjort! Fiffigt va?

    SvaraRadera
  5. Här är det lite kinkigt med maten också. Samma anledning också för det doftar så gott här omkring så då vill jag bara ut och leta rätt på tjejerna. Fånigt att hänga plastägg i träden. Jag använder träden till annat... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Kinkig med maten är jag inte, men lite olycklig är jag över att min semesterflirt från förra våren inte visar sig. Något påskpynt blir det inte här, för sådant pysslar man inte med i Spanien! Men en äggula på påskafton tar jag gärna även om äggen är omålade!
    Puss från Melody

    SvaraRadera