lördag 31 oktober 2015

ÄLSKADE LILLA HUND

8 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är så tomt, så tomt. Har du inte funderat på en ny hundvän? Det tar inte bort sorgen men tillför ny glädje. Ja, så tycker jag men jag vet och respekterar fullt ut att alla inte känner så. Själv tror jag inte att jag orkar vara utan hund.
    En härlig bild på Bella-i-blåst!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tanken har kommit smygande. Men jag måste nog sörja färdigt först. Men så fint du sa det "tar inte bort sorgen men tillför ny glädje! Så ska jag tänka!
    Kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Precis så som Hillevi skriver, så känner jag det också. Jag kan fortfarande känna saknad, rentav vemodig sorg, efter Klara. Min collie, som jag miste några få månader innan Kasper kom in i mitt liv. Finaste Klara...
    Jag tror att någonstans finns en valp som gärna ville komma till just dig. Inte som ersättning, men som tröst. Och till glädje.
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Berit! Jo jag ska tänka "ny glädje"

      Radera
  4. Kan inte föreställa mig vilken saknad du måste känna, men jag hoppas också att du finner lite glädjande stunder i vardagen där minnet från söta Bella ger glädje och inte bara stor saknad och smärta. Väldigt fint tänkt från ovanstående att det inte tar bort saknaden med en ny vovve i familjen men att det tillför ny glädje.
    Nospussar och kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken. Ju större kärlek desto större sorg, sägs det!
      Idag är det 4 månader sedan tiden stannade! Hur kan tiden fortsätta gå???
      Ja jag har tagit till mig att en ny liten vovve inte minskar sorgen utan tillför ny glädje. Det är en fin tanke! Men jag är fortfarande så fruktansvärt ledsen....

      Radera
  5. Tänker ofta på dig! Jag sörjde min Bichon frisé,Grace, så mycket och sörjer fortfarande, även om det inte längre gör lika ont. Hon var inte min första hund som dog, men hon var den första hund som jag sörjde så mycket att jag kände mig sjuk. Jag blev själv lite chockad över att det kunde göra så ont och jag sa att jag aldrig mera skulle skaffa någon mera hund. Jag tillät mig sörja och det tog nästan två år innan jag var mogen att släppa in en ny hund i mitt liv och det blev lilla Melody!
    Hon har inte ersatt Grace, men hon har tillfört en massa glädje i mitt liv!
    En dag kommer du känna att du är redo att öppna ditt hjärta för en ny liten varelse,
    det är jag övertygad om, men till dess ta den tid du behöver för att sakna och sörja
    din kära Bella! Det är inte tiden som läker såren, utan vad man gör med tiden.
    Tillåt dig sörja och vara ledsen, minns det som var positivt och den kärlek du fick och gav.
    Jag önskar dig en fin adventssöndag!
    Stor kram från Melodys matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Ja, vissa dagar är jag nästan förlamad av sorg och saknad. Livet är roligare med hund! Men jag måste sörja färdigt först, om det nu går!
      Jag följer er allt på bloggarna så jag håller mig uppdaterad.

      Ha en fin advent du med och pussa på vovvarna från mig

      Radera